FAQ/Help Centrum

Veelgestelde vragen en antwoorden over uw tuinhuisje

1. bestelling en aankoop

1.1. Productinformatie
1.2. Bouwvergunning
1.3. Fundering
1.4. Levering en verpakkingsgrootte
1.5. Betaling
1.6. Levering

2. vragen over de Opbouw

Naar de sectie

3. klacht

3.1 Beschadigde onderdelen
3.2 Ontbrekende onderdelen
3.3 Garantie

1. bestelling en aankoop

1.1 Productinformatie

Welke accessoires zijn inbegrepen bij het tuinhuis?

De meegeleverde accessoires staan in de bestelling onder "Inbegrepen in de leveringsomvang". Deze lijst is te vinden in de beschrijvingstekst van het huis onder de foto.

Welke accessoires adviseert Tuin Huis bij de Opbouw een tuinhuis?

  • Wij raden Vochtscherm aan, omdat deze voorkomen dat het water van onderaf de Fundering van het Fundering bereikt. Als ze nat worden, bijvoorbeeld omdat er door een zware regenbui veel water onder het huis op de Fundering is gelopen, kan de lucht beter circuleren door de lichte toename door de Vochtscherm en droogt het Fundering sneller.
  • Als het huis niet Leveringspakket een stormrail, is de Windverankering ook aan te bevelen om de in elkaar geschoven planken vast te zetten.
  • Asfaltpapier moet altijd aan het dak worden bevestigd - ongeacht of u Dakspanen wilt kopen of niet.
  • Bij het bestellen van Dakspanen kan het nodig zijn om afhankelijk van de vorm van het dak en de Dakspanen extra rechthoekige leien te bestellen.
  • Regengoot en regenton zijn optionele accessoires die u naar eigen smaak en behoefte kunt kopen.
  • Bij het schilderen van het tuinhuisje moet je zelf beslissen:
    • Om het huis te beglazen, is één soort Glazuur voldoende voor beide noodzakelijke lagen, omdat het Glazuur ook de Impregnering het hout is.
    • Als het huis met een Dekkende verf geschilderd moet worden, zijn er verschillende stappen nodig om het huis te schilderen:
        • Impregnering met pgh Houtverduurzamingslaag met pgh
        • Grondlaag met pgh AIDOL Isolerende laag met pgh AIDOL Isolerende laag
        • Top coat met pgh AIDOL Dekkende verf coat (pgh AIDOL) Top coat (toplaag)
    • Voor beide kleurvarianten is het aan te bevelen om de tand-en-groefverbinding tijdens de Opbouw te Impregnering en de planken na het verven in elkaar te plaatsen. Na de volledige Opbouw het huis dient u ook de buitenkant van het huis te bedekken met Impregnering.

Wordt het huis geleverd in de Natuur of zoals op de foto is geschilderd?

Het huis wordt geleverd als Bouwpakket van onbehandeld hout of, op verzoek en indien aangeboden, geïmpregneerd hout. Het huis kan alleen in uitzonderlijke gevallen worden geleverd met een afgewerkte verflaag. Deze optie wordt expliciet vermeld op de homepage.

Moet ik het huis nog schilderen voor een fabrieksimpregnering?

Fabrieksimpregnering is geen definitieve verflaag. Het hout moet in ieder geval nog steeds worden behandeld met een Glazuur of Dekkende verf.

Kan het huis ook met verf geleverd worden?

Het huis wordt geleverd als Bouwpakket van onbehandeld hout of, indien gewenst, geïmpregneerd hout. U kunt de gewenste kleur bestellen op de artikelpagina onder accessoires. Het huis kan alleen in uitzonderlijke gevallen worden geleverd met een afgewerkte verflaag. Deze optie wordt expliciet vermeld op de homepage.

Kan ik optionele accessoires nabestellen?

Heeft u een vraag over een specifiek product, stuur ons dan een bericht via ons contactformulier.

Is het mogelijk om het huis In spiegelbeeld te bouwen?

Ja, In spiegelbeeld Opbouw is mogelijk met veel modellen zonder extra toebehoren. Informeer u over de artikelomschrijving of stuur ons een aanvraag.

1.2. Bouwvergunning

Welke toestemming is vereist voor het tuinhuis?

Of een Bouwvergunning vereist is voor een tuinhuis verschilt. Voor sauna's met een Houtkachel is een Bouwvergunning vereist, waarvoor een bijkomende aanvaarding door de Schoorsteen vereist is.

Waar moet ik rekening mee houden bij de sneeuwbelasting?

Niet elke Bouwpakket is geschikt voor elke Sneeuwbelastinggebied. Controleer voor de aankoop of het product waarin u geïnteresseerd bent geschikt is voor uw regionale Sneeuwbelastinggebied. Op grotere hoogtes met veel sneeuwval zijn platte daken niet aan te raden.

Hoe wordt het Ruimtevolume berekend (zonder of incl. Dakoverstek)?

Het Ruimtevolume wordt berekend aan de hand van de Sokkelmaat (buitenmuurmaat) en de bijbehorende hoogte. De vrije Terras is altijd inbegrepen in de berekening.

1.3 Fundering

Wat is het Fundering het tuinhuis?
Hoe moet de Fundering er uitzien? Hoe bouwt u de Fundering?

Het tuinhuis wordt zonder Fundering geleverd. Het staat alleen op Fundering. Daarom raden wij u aan om een Fundering grind of een Vloer voor te bereiden voor de Opbouw. Strookfunderingen kunnen slechts in beperkte mate worden gebruikt, puntfunderingen worden niet aanbevolen. Voor meer informatie kunt u ons tijdschriftartikel lezen: De Fundering het Tuin

1.4 Leverings- en verpakkingsafmetingen

Hoe wordt het tuinhuisje geleverd?
Hoe groot is de vrachtwagen?
Is de straat van het afleveradres goedgekeurd voor een 40-tons vrachtwagen?

Het tuinhuis wordt geleverd als een pakket - de lengte is afhankelijk van de langste Zijwand huis. Dit kan variëren in lengte, afhankelijk van het model. Over het algemeen is hij 120 centimeter Breedte en maximaal 100 centimeter hoog. Het pakket wordt geleverd door een 40-tons vrachtwagen met oplegger en oplegger. Een vorkheftruck wordt gedragen. De lengte van de vrachtwagen is ongeveer 17 meter. Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze leverings- en verzendkosten.
Controleer of de vrachtwagen uw straat in kan rijden. Helaas kunnen wij alleen een gratis levering van de vrachtwagen op het afleveradres garanderen. Voor toegang met vorkheftrucks van meer dan 100 meter moeten we 20 Euro per 100 meter in rekening brengen vanwege de toegenomen tijd en verzekeringskosten. Of uw weg geschikt is voor een vrachtwagen, kunt u nagaan bij het verantwoordelijke wegenbouwbedrijf.

Levert u ook aan een volkstuin of een perceel?

Dat kunnen we niet garanderen. Onze ervaring leert dat de toegangswegen en paden van een volkstuin zeer smal zijn. Hiervoor moeten de Vloer en Breedte de paden worden opgegeven. In de regel wordt de levering op de stoep gedaan. Bij de melding van uw leverdatum kunt u bij de planner van ons expeditiebedrijf informeren naar een mogelijke leveringsmoeilijkheid.

Als de levering wordt belemmerd, kunt u als alternatief een geschikt herladingspunt aanwijzen, zoals een plaatselijke bouwmaterialenhandelaar, een boerderij of een grotere parkeergarage. Het pakket kan dan worden herladen op een door u georganiseerde aanhangwagen, bijvoorbeeld een personenautotandemtandem of trekkeraanhangwagen. Let op: de zijflappen moeten worden verwijderd om te kunnen herladen.

1,5 Betaling

Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?

Informatie hierover kunt u vinden onder betalingswijzen

Wanneer moet ik vooraf betalen?

Bij vooruitbetaling dient uw betaling na acceptatie van de bestelling of uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de bestelling bij ons per bankoverschrijving te zijn ontvangen. Het definitieve bedrag en de bankgegevens vindt u zowel op uw orderbevestiging, die wij u na uw bestelling per e-mail sturen, als op onze betaalmethodenpagina. Belangrijk: De bij de bestelling aangegeven levertijd telt pas vanaf de ontvangst van de betaling op onze rekening.

Wanneer wordt het huis besteld? Na betaling of na bestelling?

De meeste tuinhuizen worden direct na ontvangst van de bestelling besteld. Voor metalen apparatenhuizen, barbecue, Terras, EPDM-sets, Dakgoot, Verven, Broeikassen, Sauna en toebehoren en voor individuele tuinhuizen kunnen wij echter pas bestellen na ontvangst van de betaling door onze fabrikant.

Betaling per creditcard wordt niet geaccepteerd of geweigerd. Wat doe ik verkeerd?

Let op de kredietlimiet van uw creditcard. Als de aankoopprijs (plus andere reeds gedane aankopen) uw kredietlimiet overschrijdt, weigert de creditcardmaatschappij de transactie. Om dit probleem op te lossen, kunt u contact opnemen met uw creditcardmaatschappij.

1.6. levering

Kan ik alsjeblieft een vaste leverdatum krijgen?

Helaas kunnen wij geen vaste levertijden vaststellen, omdat de expediteur zijn ritten onafhankelijk van de bestelsituatie plant. Uw leveringsbon zal worden aangemaakt zodra

a) uw goederen in voorraad zijn en

b) de goederen zijn betaald (bijvoorbeeld vooruitbetaling of PayPal).

Afhankelijk van de bestelsituatie heeft onze expediteur ongeveer 2 tot 3 weken nodig voor de afhandeling van de bestelling. U ontvangt een duidelijke verklaring over de verwachte leverdatum van onze expediteur.

Kan ik de levering op vrijdagmiddag of op zaterdag krijgen?

Vanwege het vrachtwagenverbod in het weekend en op feestdagen (deels ook tijdens de zomervakantie), is levering helaas alleen mogelijk van maandag tot en met vrijdag. De exacte levering is afhankelijk van de routeplanning en het aantal leveringen in uw postcodegebied. U ontvangt een duidelijke verklaring over de leverdatum van onze contractvervoerder.

2. vragen over de Opbouw

Zijn er exacte Montage?

Voor alle producten zijn type-specifieke Constructie en algemene instructies beschikbaar.

Waarom staan er geen stickers op de borden?

Helaas wordt de nummering van de planken slechts door enkele fabrikanten gedaan.

3. klacht

Wij hopen dat u veel plezier beleeft aan ons product. Mocht u echter ooit een klacht hebben, dan staan wij natuurlijk aan uw zijde.

3.1 Beschadigde onderdelen

Wat moet ik doen bij een klacht of beschadigde onderdelen?

Neem contact met ons op via ons contactformulier Klacht.

Wij verlangen van u het ingevulde formulier, foto's van de beschadigde onderdelen, de stuklijst waarop u de defecte of ontbrekende onderdelen heeft gemarkeerd en het handgeschreven nummer op de verpakkingsfolie of het bijgevoegde Opbouw. Wij verzoeken u vriendelijk deze informatie via onze homepage te uploaden. Wij zullen uw zaak zo snel mogelijk afhandelen.

3.2 Ontbrekende onderdelen

Bij mijn levering ontbreken onderdelen voor de Opbouw het tuinhuis.

Neem contact met ons op via ons contactformulier Klacht.

Wij vragen u het ingevulde formulier, de stuklijst waarop u de ontbrekende onderdelen heeft gemarkeerd en het handgeschreven nummer op de verpakkingsfolie of het bijgevoegde Opbouw. Wij zullen uw zaak zo spoedig mogelijk onderzoeken.

3.3 Garantie

Nadat de Opbouw mijn tuinhuis is afgebroken zijn de delen van mijn tuinhuis gebroken. Wat kan ik doen? Ik weet het niet.

Neem contact met ons op via ons contactformulier Klacht.